Pierogi leniwe – zdrowsza wersja

Cały czas staram się jeść z niskim IG ( indeks glikemiczny) lecz jestem tylko człowiekiem i mam już swoje przyzwyczajenia i smaki. Kocham Kluski śląskie – lecz ich nie jem – tak jak ziemniaków. Ale kocham też pierożki leniwe. Ale na szczęście czytając mądre książki o IO oraz strony www natknęłam się na ten przepis – od razu go wypróbowałam – dodałam od siebie zasmażkę z panieru z ciecierzycy , cynamonu i trochę ksylitolu. Oj zajadałam się z Filipkiem 😀

 

 

 

 

 

 

 

Składniki:

250g twarogu,

3/4 szklanki mąki pszennej 1850,

jajko,

szczypta soli.

 

Sposób przygotowania:

1. Składniki na ciasto wkładamy do miski i ugniatamy ze sobą na jednolite ciasto.

2. Stolnicę posypujemy mąką , z ciasta formujemy wałek i ucinamy 2 cm kawałki.

3. Pierożki wrzucamy na osolony wrzątek i gotujemy 3-4 min od wypłynięcia

4. W rondelku rozpuszczamy 3 łyżki masła, dodajemy panier z ciecierzycy i przesmażamy.

5. Pierożki polewamy zasmażką, posypujemy ksylitolem i cynamonem

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *